ThE MoSt TeRrIfYiNg ImAgEs ArE ThE OnEs ThAt ArE ReAL..!!

Resident Evil-Apokalypsa

30. července 2008 v 20:35 |  Resident Evil

Série počítačových her firmy Capcom inspirovaly v roce 2002 vznik sci-fi hororu Resident Evil, který byl dějově jejím prequelem. Díky dobrému odhadu režiséra, scenáristy a producenta Paula W. S. Andersona se Resident Evil stal jedním z divácky nejúspěšnějších filmových titulů natočených podle videohry. Během svého vítězného tažení světem vydělal víc než 100 milionů dolarů.
Tři roky poté přichází do kin pokračování, pod nímž je jako producent a scenárista opět podepsán Anderson (který má na svém kontě i akční sci-fi Vetřelec vs. Predátor/Alien vs. Predator, 2004). Režie snímku Resident Evil: Apokalypsa, který proniká hlouběji do temného světa videohry a nabízí neohroženou a krásnou hrdinku a strhující akci rámovanou jedinečnými hororovými kulisami, se ujal debutující Alexander Witt, jenž se prosadil především jako druhý kameraman a druhý režisér Ridleyho Scotta (Gladiátor/Gladiator, 2000, Hannibal, 2001, Černý jestřáb sestřelen/Black Hawn Down, 2001). V roce 1992 založil Jeremy Bolt produkční společnost Impact Pictures. Jedním z prvních filmů, na kterém se tato společnost produkčně podílela, byl režijní debut Boltova britského krajana Paula W. S. Andersona Shopping (1994) s Judem Lawem a Sadie Frost v hlavních rolích. V Anglii měl film potíže s cenzurou, ale vstřícné divácké přijetí jeho autorům otevřelo cestu do Hollywoodu. Bolt a Anderson pak společně uvedli do kin hororovou sci-fi Horizont události (Event Horizon, 1997) s Laurencem Fishburnem a sci-fi thriller Žoldák: Legie zkázy (Soldier, 1998) s Kurtem Russellem a Connie Nielsen. Společně se podíleli i na televizním seriálu The Sight (2000), jehož pilotní díl Anderson režíroval.

Po fenomenálním diváckém úspěchu snímku Resident Evil, který vznikl rovněž pod produkční záštitou společnosti Impact Pictures (a na kterém se podílela i německá nezávislá produkční firma Constantin Film), se Jeremy Bolt a Paul W. S. Anderson sešli znovu - opět i v rolích spoluproducentů - na jeho pokračování nazvaném Resident Evil: Apokalypsa. Na základě daného dějového schématu videohry (která se svými čtyřmi sadami a ziskem více než 24 milionů dolarů patří k nejúspěšnějším počítačovým hrám historie) se Paul W. S. Anderson jako scenárista rozhodl vybudovat nový příběh, který svou svébytností zaručuje, že bude pro diváky zajímavější a napínavější podívanou než jednička. (Využil přitom především dějových prvků z videoher série Resident Evil: Biohazard 1 - 1998 a Biohazard 3: Last Escape - 1999.) Nebezpečí, kterému musí hrstka protagonistů čelit, je větší a zákeřnější než kdysi, a úměrně tomu vzrůstají i schopnosti hrdinů. Středobodem vyprávění zůstává hrdinka předchozího filmu, Alice. Dialogy i akční scény psal Anderson tentokrát přímo na tělo Mille Jovovich, bez jejíž účasti by si pokračování ani nedokázal představit.

Jovovich se už před třemi lety, v prvním Resident Evil, ukázala být ideální volbou: právě díky její kráse, fyzickým dispozicím i hereckému nasazení se Alice stala jednou z těch filmových hrdinek, ke kterým se diváci vždy znovu rádi vracejí. Možnost znovu ztělesnit Alici přivítala Jovovich s nadšením. Podle ní nastal v akčním filmu čas silných, na mužích nezávislých žen, a postava Alice je výborným příkladem tohoto nového trendu. Hrdinka série Resident Evil zjišťuje, že i ona byla pokusným morčetem Umbrelly a že je nakažena nebezpečným T-virem. Zatím netuší, jaké to pro ni bude mít konečné důsledky, využívá však svých nových schopností v boji s nepřítelem ... Zároveň nepřestává být urputnou bojovnicí, což je vlastnost, již u sebe nachází i sama herečka (která se tentokrát musela podrobit intenzivnímu tréninku brazilského bojového umění capoeira, které vyniká působivými akrobatickými prvky). Podobně jako v prvním díle (kde si po boku Jovovich zahrála Michelle Rodriguez), i tentokrát má Alice silnou spoluhráčku - vražedně odvážnou, krásnou Jill Valentine, kterou ztělesnila Sienna Guillory. Britskou herečku, která je velkou ctitelkou počítačové hry Resident Evil a která si získala diváckou popularitu televizní minisérií Helena Trójská (Helen of Troy, 2003), známe i ze sci-fi Stroj času (The Time Machine, režie Simon Wells, 2002), kde ztvárnila hlavní ženskou roli po boku Guye Pearce, ale i z romantické komedie Richarda Curtise Láska nebeská (Love Actually, 2003). Guillory se zdála ideální představitelkou Jill i pro producenta hry Resident Evil ze společnosti Capcom, Hiroyukiho Kobayashiho.

Part majora Caina, který proti údajným protivníkům neváhá nasadit i nejtajnější a nejnebezpečnější zbraň Umbrelly - Nemesis, tvůrci svěřili Thomasi Kretschmannovi, původně východoněmeckému profesionálnímu plavci, který se vypracoval na žádaného evropského a posléze hollywoodského herce (Královna Margot/La Reine Margot, režie Patrice Chéreau, 1994, Blade II, režie Guillermo del Toro, 2002, Pianista/The Pianist, režie Roman Polanski, 2002).

Postavy doktora Ashforda se ujal Jared Harris - syn nedávno zemřelého hereckého veterána Richarda Harrise, význačný britský a americký divadelní herec, kterého známe např. z filmů Navždy a daleko (Far and Away, režie Ron Howard, 1992), Poslední Mohykán (Last of the Mohicans, režie Michael Mann, 1992), Mrtvý muž (Dead Man, režie Jim Jarmusch, 1996), Mr. Deeds - Náhodný milionář (Mr. Deeds, režie Steven Brill, 2002) ...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.